26 Temmuz 2009 Pazar

bavul




bir kitap almıştım askerde,ara sokakların birinde..eski bir binanın ikinci katında..bir kitapçıdan..boş gözlerle rafları dolaşırken..kitapçının ' bu yeni geldi ' diyerek uzattığı kitaptı,aldığım..

kitabın basım tarihi 2006/şubat..kitapçının yeni geldi dediği tarih 2007/ocak..
yeni gelmiş..ama geç kalmış bir kitaptı belki de..

almak için bir çok sebep sayabilirdim o an..kitapçıdan yeni bir kitapalmayı özlemek mesela..askerde 40 üzeri kişi ile birlikte okunan, bir kaç çeşit günlük gazetenin,içeriği tutarsız bir kaç haftalık derginin dışında bir şeyleri okuma isteği ya da..

kitapçının elime tutuşturduğu kitap içinse,memleket hasretinden; ilkin yazarının eskişehir'li olması yetiyordu almam için..

ayak üstü,bir kaç sayfa karıştırdım,'bir bavulu hazırlarken' diyordu yazar;
'' bavullar sabırlı eşyalardır: sıranın kendilerine er geç geleceğini iyi bilir ve beklerler.''
devamında,
''peki neler var o bavulun içinde ?
terk edenin yalnızlığı var bir kere. onun anlatamamış olduğu şeyler, o güne kadar sabırla büyütülmüş bir hüzün var...''
ve sonunda,
''bir bavul ilk satın alındığı zaman bir yabancı. içinde derin, dünyanın merkezine inen bir boşluk var. bütün olasılıklara açık bir kapı gibi,en küçük rüzgarda sallanıp duruyor.kazakla,diş fırçasıyla falan dolmuyor asla...''

yazarın, 'bavul' için yazdığı son daha uzun bir sondu aslında..o son kitapta güzel durduğundan buraya yazmıyorum..

nihayetinde 'bavul' basit bir eşya..ama tam da öyle değil..benim için mesela..

bende, o basit 'bavul'dan -eski yolculuklardan- kalma iz'ler var hala..

çocuklukta..anne - baba ve kardeşlerle yapılan yolculuklarda..
o zamanlar , içinde çocukca sevinçleri taşıyan..en önemlisi de içinde ayrılık olmayan, en masum haliyle 'bavul'..

sonrasında,henüz onsekizime girmeden daha,yabancı bir şehirde okumak için,ama anne-baba ve kardeşler olmadan yapılan..yakın ama aslında uzak olan yolculuklarda,daha da ağırlaşan..ve içinde ayrılık olan en acıtan haliyle 'bavul'eşlik etti hep..

şimdi,yolculuklarımı büyüten,
başlarken bitmesini..bittiğinde,mümkün olmasını istediğimde dönüşlerimi
hayal ederken ki haliyle aklımda kalan 'bavul've hala,
tüm halleriyle mutlu sonları..ayrılıkları..vedalara saklı başlangıçları..
bekler..
durur..

'bavul'

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder